HitmanHQ heeft een interview gehad met Jens Peter, één van de ontwikkelaars van het succesvolle Hitman: Codename 47. In het interview wordt gemeld dat er op dit moment in een hoog tempo wordt gewerkt aan een vervolg op het origineel, wat volgens veel mensen net iets te kort was.

Verder wordt eindelijk de gehele waarheid over de mysterieuze streepjescode verteld. Vlak voor de demo op E3 was de streepjescode zonder reden toegevoegd door 1 van de graphicartist. De makers zagen er weinig in, maar tijdens de E3 werd het team bedolven door mensen die wilden weten wat de streepjescode betekende. En zo kreeg de Hitman dus zijn streepjescode...HitmanHQ: Wow - it seems like ages since we last heard from Io-Interactive. After all the post-Hitman partying, what has been the main focus of the team since settling back into the daily grind?

Jens Peter: Did we do any partying .. ? - With our very limited social skills I sincerely doubt it. The main focus has been to get playable levels for Hitman 2 as fast as possible, but with maximum amount of preparations on beforehand. This means long hours.. especially since so much else has been going on. Overall there's been a tremendous amount of work put into the design doc for Hitman 2, and all the levels have been designed and built in a version which is good enough set up gameplay in ASAP. The coders have done a beautiful job (an understatement - we don't want them to develop a self-consciousness) with our production tools and the Glacier-engine, and the artists have been busy building new characters, new props and loads of new weapons.

Ik hoop dat deel 2 er snel aankomt, want deel 1 heeft me wekenlang vast kunnen houden

Lees meer info op HitmanHQ