Op donderdag showde Epic Games uitgebreid Tim Sweeney's 'nieuwe' Unreal 2 engine op het Game Developers Conference in San Jose. Dit GDC behoeft bijna geen verdere uitleg; de goden der aarde wisselen van gedachten met elkaar op spellengebied, en dit zowel officieel als tijdens een gezellig drankje informeel. GameSpot was er bij en kwam met wat informatie over de engine die naast de Doom3 en LithTech3.0 engine de motor wordt voor vele spellen in de komende jaren.One of the key features of the latest version of the Unreal Engine is its ability to push extremely high numbers of polygons onscreen simultaneously. It gives level designers the ability to export 3D models directly from 3DStudio Max, the ubiquitous 3D rendering software program, into a level, without compromising the detail of the 3D model. This allows for previously impossible levels of detail to be rendered in real time. To demonstrate the effect, a 3D tractor was shown, featuring highly authentic detail. The camera was manually panned around the vehicle, and zoomed in close to show all of its working parts. All this was shown in a real-time demo, running off of a GeForce2 Ultra graphics card.

GameSpot verwacht ook dat de demonstratiefilmpjes die op de GDC getoond werden binnenkort op het web verkrijgbaar zijn. Tot dan moeten we nog maar even geduld hebben en verlekkerd staren naar Aida.