Onze dank gaat uit naar aftermath voor het melden van het volgende nieuwtje:

In 1998 bracht Hothouse Creations ons de game Gangsters. In dit spel moest jij als gangster jouw mobsters instructies geven. Zodra jij alles gepland had, ging je over op de Real-Time beelden, waar de plannen ook daadwerkelijk uitgevoerd werden. Allemaal leuk en aardig, maar het werd geen groot succes. De reden was de ongelooflijk ingewikkelde en onbegrijpelijke interface en een nog saaiere en langere tutorial.

Maar in Gangsters 2, die gepland staat voor 31 juli 2001, gaat dit helemaal beter worden. Gamespot heeft met de game mogen spelen, en is ook van mening dat het inderdaad beter is.

Andere nieuwe features bestaan bijvoorbeeld uit meerdere kleine missies. Zo was het in het eerste deel nog zo dat je de stad in handen moest krijgen. Maar nu krijg je allerlei sub-missies die een belangrijkere rol spelen. Verder is de tutorial drastisch veranderd. Je hoeft niet meer naar zo een saaie stem te luisteren, maar je mag alles zelf uit proberen in een interactieve tutorial. Tot slot zal de nadruk meer op het Real-Time gedeelte liggen als op het plannen en instructies geven.Even based on an incomplete, early build of the game, Gangsters 2 looks as if it will likely avoid a number of the weaknesses that hurt its predecessor. It also seems like Hothouse has a strong feel for evoking a Roaring Twenties atmosphere through visuals and music. What remains to be seen is how the move from partially turn-based gameplay to more real-time action will play out. It will be interesting to see if Hothouse possibly alienates some fans of the first game or draws a whole new group of gamers into the Gangsters family. Voor de preview surf je naar Gamespot.