Op Yahoo is een artikel verschenen over het plaatsen van "echte" producten in spel, iets wat steeds vaker voorkomt. In de game Die Hard: Nakatomi Plaza maak je gebruik van een Zippo aanstekers en Motorola telefoons en mensen die Crazy Taxi hebben gespeeld weten dat je niet naar een fastfoodtent rijd maar naar de Pizza Hut of naar KFC.

Het plaatsen van producten dient niet altijd ter reclame, het maakt een spel ook stukken realistischer om te spelen. Het kost uitgevers zelfs moeite om echte producten in spellen te krijgen omdat de merkeigenaren precies willen weten wat er met hun product gebeurt.

Bij Super Monkey Ball op de GC wordt er wel weer reclame gemaakt. Op alle bananen zit een stikkertje van Dole bananas. Ten tijde van de launch van de game was Dole net bezig een luxe bananen te promoten dus het was een perfect manier om reclame te maken.

Op dit moment is het maken van reclame via computerspellen nog niet populair volgens Yahoo, maar dit gaat nog wel veranderen. Vooral omdat het maken van reclame in games goedkoop is, zeker als je het vergelijkt met de prijzen van een TV-spot op MTV.

The reason: Name brands enhance the realism of a game.

As Fischer explains it: ``You don't pick up a facial tissue, you pick up a Kleenex. You don't pick up a corn chip, you pick up a Frito or a Dorito. In the video game experience, you don't want to drive to the fried chicken restaurant, you want to drive to KFC.''

Kickt(Nike tm) Duke Nukem binnenkort met Sportlife(tm) Alien(tm) ass ? Lees het bij Yahoo.