"Games streamen voorlopig geen bedreiging spelcomputers" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Streaming-technologie is iets waar de industrie op lange termijn op rekent. Momenteel geloof ik niet dat deze technologie zich kan meten met de ervaring die we kunnen bieden op een lokale machine", zei hij. "De technologie zal zich blijven verbeteren. Als industrie moeten we dat accepteren en hierin meegaan, maar ik denk niet dat het in de nabije toekomst in een stroomversnelling komt", aldus Johnson.

Streamen

Het zogenoemde Cloud Computing, het streamen van games en media naar je scherm, kreeg in 2009 aandacht van diverse bedrijven. Vooral GaiKai en OnLive kwamen uitgebreid in de media. Deze laatste is onlangs in bètafase gegaan. Eind maart werd door Sony de merknaam "PSCloud" vastgelegd. Hiermee lijkt ook Sony bezig te zijn met Cloud Computing. Vooralsnog is daar echter niets over bekendgemaakt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou