Games ook het slachtoffer van 'product placing'? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Mogen we binnenkort Lara Croft nippend aan een blikje Pepsi zien en zien we Duke Nukem straks mobiele telefoons aanprijzen? Als we het artikel van Yahoo mogen geloven is het zogenaamde 'product placement' iets wat we ook in de nabije toekomst in games mogen verwachten.

Zo zag je in Crazy Taxi al een overvloed aan reclame zodra je pa engiers naar de 'Original Levi's Store' willen.

Zelf lijkt me deze product placement erg misplaatst omdat je als betalende(!) gamer toch verwacht dat je in een product niet verder wordt lastig gevallen met reclame. Daar hebben we tv toch al voor?Fueled by the popularity of consoles like PlayStation, video games are increasingly drawing an older and broader demographic that appeals to a wider range of advertisers. According to the Interactive Digital Software A ociation, 58 percent of console gamers are 18 or older. Super-charged consoles like PlayStation 2 -- and the upcoming Microsoft Xbox (news - web sites) and Nintendo GameCube -- now have the proce ing power to render logos with near-realistic clarity in any area within a game, from skate-park ramps to baseball-stadium scoreboards. Imminent broadband connectivity for console games also raises the tantalizing prospect of dynamically dishing up ads in the game space of, say, Everquest or Quake III Arena.Het lijkt mij erg misplaatst, maar ik hoor natuurlijk graag wat jullie ervan vinden.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou