We bevinden ons in de zomer van 1999, de in België gelegen developer Appeal komt met een game die een mix van action en adventure bevat, genaamd Outcast. Nog geen half jaar later heeft het spel in meerdere bladen en websites boven de 9 gescoord en krijgt het zelfs een paar Game of the Year awards toegereikt.

Dat Outcast ook de Gamers.nl redactie vermaakt heeft, mag dan ook een geen verassing wezen. En omdat deel 2 in de aantocht is zochten wij contact met Appeal en kregen we de gelegenheid om via de mail een klein interview met Franck Sauer te houden. Het interview is afgenomen door Boy van Dijk en Jaap van Nes, met dank aan de vertaling skills van Michael Wolf Visser.Gamers.nl: Outcast bevatte ongelooflijk veel sub-quests, zullen er meer, evenveel of minder sub-quests in Outcast 2 zitten? Franck Sauer: Er zijn nog steeds genoeg sub-quests, maar beter georganiseerd. Doordat ze beter georganiseerd zijn kan de speler beter begrijpen wat er op Adelpha aan de hand is en zal de game dynamischer en beweeglijker zijn.Hoewel er door de mail niet dieper op vragen ingegaan kon worden, is er zeker wat leuke informatie te vinden, je vindt het allemaal op deze pagina. Houdt er wel rekening mee dat Appeal nog haast niets over de game kwijt wil, wat het verkrijgen van informatie alleen maar moeilijker maakt.