GameSpy had een interview met Cliff Bleszinski. Er werd over de E3 gesproken, de computer industrie en dat porno zal zorgen dat iedereen breedband Internet krijgt .

Ook kwam de vraag aan bod over geweld in games. Je wordt er onderhand echt gaar van, maar Cliff had wel een antwoord. Gamers willen geweld! en daarom stoppen de ontwikkelaars het erin. Een vrij logisch gevolg dus en wat is er nou heerlijker om je tegenstander tot behangplaksel te verwerken.GameSpy: What's your take on violence in video/computer games? Have recent current events affected the way you develop games now? Cliff Bleszinski: No. We continue to make the games we wanna play. We only use violence if we think it serves a gameplay purpose. The whole idea of people blowing apart in a first-person shooter comes out of feedback. Of knowing "Yes, not only did I beat him, but I smacked him down really hard!" And yes, he did blow into little bits lying around. It's not like we all sat in a darkroom and said, "Yes, we're going to make evil images to corrupt the youth of America." That's not the way it works. To be quite honest, it's largely slapstick violence. Het Interview staat vol met pikante onderwerpen. Zo geeft Cliff zijn mening over de Console Oorlog, Unreal II en of de Unreal engine beter is dan die van Quake. Genoeg onderwerpen om de middag mee door te komen.