Cocktails zijn vaak erg lekker, maar dat je niet alles zomaar kunt mixen zal iedereen welk bekend zijn. Ook gameontwikkelaars gooien graag verschillende genres bij elkaar. Hoe meer genres, hoe groter de potentiele doelgroep en wie weet komt er ook nog een origineel spel tevoorschijn. Ontwikkelaar S2 Games combineerde voor Savage: The Battle For Newerth RPG, FPS en RTS elementen. Een gewaagde cocktail die onze eigen wildeman en bosbarbaar Erik "Ik ben echt geen Viking" Karssen voor ons uitprobeerde.Savage: The Battle For Newerth maakt gebruik van de in-house ontwikkelde Silverback engine. Het is een vrij flexibele engine, wat ook wordt aangetoond door zowel een RTS als een FPS interface in dezelfde game te gebruiken. Wat wel opvalt, is dat de animaties niet van al te hoge kwaliteit zijn. Vaak komen ze houterig over en ontbreken er gewoon een paar bewegingen. Vanuit het FPS oogpunt wordt voor het bouwen van gebouwen, het delven van goud in een mijn en het basis aanvallen allemaal dezelfde actie en animatie gebruikt, namelijk de basic aanval. Hoe lam Erik van deze cocktail werd kun je lezen in de Savage: The Battle For New review.