Gamer.nl review: Resident Evil Code: Veronica X | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

1997 was het geboortejaar van een van de langstlopende horrorgames tot nu toe. Zeven jaar nadat de eerste Resident Evil het levenslicht zag, is de serie flink uitgebreid, maar toch door de uitstekende verhaallijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden gebleven.

Vier jaar na de geboorte van de eerste Resident Evil verscheen een spin-off, genaamd Resident Evil Code: Veronica X op de Dreamcast. Al snel volgde er een verbeterde versie op de PS2. Nu anno 2004, drie jaar na dat de tweede versie gereleased werd, verschijnt deze game nogmaals, ditmaal op de Gamecube. Kan dit wel goed gaan?

Tijdens je zoektocht loop je verschillende personages tegen het lijf, vindt je vele wapens en moet je vele puzzels oplo en om uiteindelijk de game tot een goed einde te brengen. Verder zou Resident Evil geen Resident Evil zijn als je geen gebruik zou kunnen maken van de zo typerende savepoints. Namelijk de typemachine plus de beruchte “ink-ribbons”. Hoewel dit systeem ervoor zorgt dat je wat zorgvuldiger omgaat met de momenten dat je saved, blijft dit systeem bij mij irritatie opwekken. Dit komt mede doordat ten eerste de savepoints schaars zijn en ten tweede dat ik vind dat ze niet goed verdeeld zijn over de gebieden. Zo vind je in het ene gebied er twee en in het volgende gebied geen enkele. Leg je dus net het loodje in dat ene dat net geen savepoint bevatte, mag je lekker weer een uur werk opnieuw gaan doen. De gehele review vind je hier.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou