Gamer.nl review: Pikmin 2 | Gamer.nl

Volgens veel mensen is Nintendo tegenwoordig niet meer creatief en innoverend genoeg op gamesgebied. Een hoop mensen zijn bang dat ze het een beetje kwijt zijn doordat men blijft teren op al langdraaiende franchises. Ondanks dit gegeven, maakt Nintendo nog steeds zeer vernieuwende en verfri ende games waar geen enkele andere gamedeveloper op gekomen zou zijn. Zo ook twee jaar geleden met Pikmin, de unieke actie/strategie game van de hand van gameguru Shigeru Miyamoto, geestelijk vader van Donkey Kong, Mario en Zelda.

Een probleem met Pikmin was echter zijn beperkte lengte en bijbehorende tijdslimiet waarin je het spel uit moest spelen. Uitdagend was het zeker, maar lang niet voor iedereen even toegankelijk. Pikmin 2 belooft echter veel beterschap door hetzelfde innovatieve gameplay concept verder door te voeren zonder tijdslimiet en met bovendien een hoop nieuwe dingen die alles toch weer lekker fris aan laten voelen. Wij hebben even voor je bekeken in hoeverre men hierin geslaagd is.Je bent in Pikmin 2 echter niet geheel van het eerste deel af, aangezien je weer terugkeert naar de vervaarlijke planeet. Zodra je namelijk retourneert naar Olimar's thuisplaneet, blijkt dat het bedrijf waarvoor hij werkzaam is, in diepe financiële schulden is geraakt door de lange afwezigheid van Olimar. Je baas stuurt je daarom terug naar de planeet waar je net met veel pijn en moeite van ontsnapt was, omdat veel voorwerpen daar een hoop geld waard blijken te zijn. Je gaat dit keer echter niet alleen op stap. Olimar krijgt namelijk nu support van jongeling Louie. De gehele review lees je hier