Nu, enkele maanden na de overweldigende release op de PC, verschijnt Max Payne 2: The Fall of Max Payne ook op de PS2 en Xbox. Bij het origineel moesten er, vooral voor de PS2 versie, nogal wat concessies gedaan worden. Het tweede deel kwam op de PC met nog mooiere graphics, nog meer details en nog meer speciale grafische effecten op de proppen. Onze grootste vrees was dan ook dat er van al dit moois weinig over zou blijven in de PS2 versie. We bekeken de consoleversies van het spel en trokken onze conclusies. Het grootste probleem zit hem echter in de conversie van de graphics. De Xbox heeft voor Max Payne 2 nog genoeg grafische power in huis, maar de PS2 schiet jammerlijk te kort. De graphics van Max Payne 2 moeten het vooral hebben van de prachtige textures en de vele details in de omgeving. In de PS2 versie is de texture-resolutie echter dermate omlaag geschroefd, dat het er allemaal wat mat en sfeerloos uit is gaan zien. Ook zijn sommige teksten, zoals waarschuwingsbordjes, niet meer leesbaar en zijn de programma's op de TV's die je door de levels heen aan zult treffen, niet meer zo goed te bekijken. De Xbox versie links, tegenover de PS2 versie rechts. Vooral het gezicht van Max vertoont opvallende verschillen. Lees de hele review, welke zowel de Xbox als de PS2 versie bespreekt, hier.