Gamedevelopment voor de Macinthosh | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het wil nog niet echt vlotten met game-ontwikkeling voor de Macintosh, zelfs nu Infogrames een complete game-devisie aan dit platform heeft besteed.

Vooral de trage conversie van PC naar MAC wordt door veel developers als een groot probleem gezien. Een spel dat immers al een half jaar in de winkels ligt wordt dan vaak nog voor de Macintosh geport.

GameSpy had een interview met Al Schilling, productmanager van MacSoft, de publishing tak van Infogrames.GameSpy: It has been argued the Mac was never meant to be a gaming machine. How do you feel about the ability of the Mac as a gaming system? Are there any advantages to using a Mac over a PC for gaming?

Al Schilling: Aside from the fact that Mac gamers usually have to wait a while for the game to become available, I think the Mac is an excellent gaming machine. Of course, it wasn't originally designed for this purpose but neither was the PC. Native support for OpenGL, plug and play peripherals, and the availability of several graphic card options, combine to make the Mac a very formidable gaming device. De MACliefhebbers kunnen naar het artikel van GameSpy surfen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou