'Game-industrie sterft zonder innovatie' | Gamer.nl

'Game-industrie sterft zonder innovatie' | Gamer.nl

PC PREVIEW - Met gemixte gevoelens betrad ik de presentatiezaal van Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain. Aan de ene kant kijk ik ontzettend uit naar dit spionage-avontuur en weet ik dat ik met elke beurs weer enthousiaster over de game wordt. Aan de andere kant realiseer ik me dat dit de laatste Meta Gear-game van Kojima wordt en dat doet toch wel pijn. Gelukkig kan ik, net het zien van de The Phantom Pains E3-demo, bevestigen dat de beste man in stijl vertrekt.

"De game-industrie sterft als het niet probeert met meer innovatie en nieuwe ideëen te komen", aldus Cage. "Ik probeer de industrie niet te vertellen wat het wel en niet moet doen, maar meer mensen moeten games gebruiken om iets uit te drukken, om diepere emoties aan te spreken."

De meest recente game die indruk maakte op Cage, is Journey. "Journey is geweldig. Het heeft niets te maken met wat ik maak, het draait niet echt om het vertellen van een verhaal. Het draait om emotie. Het probeert iets anders."

"Games hoeven niet per se altijd serieus te zijn, maar mogen wel iets dieper zijn. Het is geweldig dat je monsters neer kunt schieten en dat dit altijd mogelijk en succesvol zal blijven, maar tegelijkertijd wil ik dat mensen keuzes hebben. Geef ze verschillende opties."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou