Game developers spreken over tech-specs Revolution | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Nintendo is de afgelopen maanden opvallend stil gebleven over de nieuwe Nintendo Revolution. Maar dat betekent niet dat Nintendo stil heeft gezeten. Achter de schermen heeft zij stappen genomen om ontwikkeling tudios te benaderen voor het maken van games voor de nieuwe console. Een aantal van deze developers is met exclusieve informatie over de Revolution naar buiten gekomen.

Allereerst is opvallend dat veel developers nog werken met "GameCube-based kits" aan games voor de Revolution. Bovendien weten veel developers ook de uiteindelijke specificaties van de speciaal voor de Revolution ontwikkelde ATI-chip, codenaam Hollywood, ook nog niet.

Veel developers hebben dus enkel een briefing gehad van Nintendo over het kunnen van de Revolution, informatie over de hardware en de plannen van Nintendo met betrekking tot de nieuwe console. In deze briefing wordt duidelijk dat Nintendo een geheel andere markt wil aanboren dan Microsoft en Sony. De Revolution zal niet dezelfde graphische beelden leveren als de Xbox 360 en de PS3, maar de Revolution draait dan ook geheel om de controller.

Nintendo heeft altijd gezegd dat brute kracht nooit het belangrijkste doel is geweest voor de Revolution. Het bedrijf richt zich liever op een kleine, stille en betaalbare console. De Revolution zal niet een onuitputbare RAM-put worden. De geruchten gaan dat de Revolution 128MB RAM zal hebben tegen de 512MB in de Xbox 360. Enkele developers hadden het wel enigzins gehad over de mogelijkheid extra RAM geheugen te benaderen, maar daadwerkelijke bevestigingen zijn niet gedaan.

Hoewel er dus redelijk wat haken en ogen zitten aan de ontwikkeling van games voor de Nintendo Revolution, zijn de meeste developers wel onder de indruk en zien zij het ontwikkelen van games als een nieuwe uitdaging.

"People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the a ets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cro platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same a ets and that does make it a bit easier."

Begin van volgend jaar zal Nintendo met meer informatie over de Revolution naar buiten komen. Op de E3 2006 zullen ook de eerste Rev games getoond worden. It's about time!


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou