De CEO van Gaikai, David Perry, zegt dat de games van Zynga het bewijs zijn dat mensen Facebook niet willen verlaten om games te spelen. "De meeste uitgevers zijn op zoek naar manieren om meer digitale klanten aan te trekken en anders dan bij film- en muziekservices zoals Netflix en Spotify, zorgt Gaikai ervoor dat uitgevers een relatie met de klanten opbouwen", aldus Perry.

Hij vervolgt, "De kracht van Facebook zit hem niet alleen in de enorme hoeveelheid mensen die lid zijn, maar ook in de kwaliteit van de sociale banden en interacties die plaatsvinden op het netwerk. Het sociale aspect voedt ons mantra: probeer het gratis, deel het als je het leuk vindt, koop het als je het te gek vindt."

De app op Facebook is een bètaversie en kan alleen in de Verenigde Staten en Europa gebruikt worden. Van elke game kan maar een klein deel geprobeerd worden in de bèta. De app is beschikbaar voor PC en Mac en er is een breedbandverbinding en Java voor vereist. Met de bètaversie zijn de volgende games speelbaar in Europa: Saints Row: The Third, Magicka, Sniper: Ghost Warrior, The Witcher 2: Assassins of Kings, Orc Must Die! en Farming Simulator 2011.