Freelancer een toekomstige classic in het space-genre? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De pers lijkt het er wel unaniem over eens dat Freelancer een mogelijke mijlpaal in het genre gaat worden van spacegames als Privateer, Elite en Wing Commander. Op zichzelf is dat natuurlijk niet zo vreemd omdat Freelancer van Digital Anvil komt, een bedrijf dat zichzelf al bewees met Starlancer en twee van de eerder genoemde games.

Computerandvideogames schreef een korte (erg positieve) preview over dit spel. Net als Privateer belooft Digital Anvil namelijk een enorme bewegingsvrijheid te bieden.First unveiled in May 1999, Freelancer was the brainchild of Chris Roberts, creator of all things Wing Commander. It was for me the best game on show at that year's E3, the best game I'd seen since Half-Life and, more importantly, destined to become the best space sim since the original Elite. Watching him play through some very early mi ions, I was absolutely slack-jawed at what I saw, and thrilled by the plans Roberts had for his all-new a ault on the space-trading genre. I asked him at the end of the demonstration when would the game be out? "At the end of 2001," he said. "At the earliest."

Omdat deze game door Microsoft wordt uitgegeven is natuurlijk de grote vraag of we ook een Xbox-versie mogen verwachten. Een antwoord hierop is helaas nog niet gegeven.

De preview is op CVG te vinden.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou