Sfeer wordt in stealth games voor een groot deel gemaakt door de muziek. En dit is al helemaal zo voor stealthgames zoals Splinter Cell en Metal Gear Solid. Het is daarom van groot belang om een kwalitatief hoogstaande soundtrack te hebben die de game ondersteund. Om deze kwaliteit te garanderen heeft Ubisoft voor de soundtrack van Splinter Cell Chaos Theory de hulp van Amon Tobin ingeschakeld. Tobin is een artiest die vooral bekend is om z'n experimentele en variërende muziek, en is vanwege zijn eigen stijl uitermate geschikt voor het derde deel van Splinter Cell.The music has to be adaptable to change at any moment depending on the movements of the player. If the player creeps around quietly and then gets spotted by a bad guy, the music has to reflect that. To make this work I'm working in layers of sound that increase and decrease in intensity. As the character moves around the environment layers are added or get stripped off accordingly. Een voorproefje van de soundtrack is hier te vinden. Als je meer van de muziek wilt horen moet je wachten tot de release van Splinter Cell Chaos Theory. Tegelijkertijd zal ook een speciale editie van de soundtrack uitkomen die in Dolby Digital 5.1 is te beluisteren. Splinter Cell Chaos Theory staat voor de Xbox en PC gepland voor het einde van dit jaar. Op de PS2 en Gamecube zal hij begin 2005 uitkomen.