‘Focus op grotere en mooiere games maakt industrie kapot' | Gamer.nl

‘Focus op grotere en mooiere games maakt industrie kapot' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

In zijn presentatie besprak Hutchinson twee antiutopische toekomstbeelden voor de gamesindustrie. In de eerste worden er alleen games verkocht die helemaal zijn gericht op statistiekenanalyses en geobsedeerd bezig zijn met het verdienen van geld.

In het tweede toekomstbeeld raken ontwikkelaars verzeild in een wapenwedloop om de grootste en mooiste games. "We zien dit als een soort kankerachtige groei", vertelt Hutchinson. "Dit maakt van de AAA-blockbusters niets anders dan de laatste dinosauru en."

In Hutchinsons ideaalbeeld moeten games als doel hebben om mensen te onderwijzen, te vermaken of moeten ze op zijn minst artistiek zijn. "Als je niet streeft naar een van deze dingen, dan denk ik dat we zware tijden voor de boeg hebben."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou