Firaxis rekende niet op veel technische problemen XCOM 2 | Gamer.nl

Firaxis rekende niet op veel technische problemen XCOM 2 | Gamer.nl

XCOM 2-maker Firaxis had niet verwacht dat het spel na de lancering zoveel bugs en prestatieproblemen had. Het is nu de prioriteit van de ontwikkelaar om de problemen op te lossen. Dat zegt lead designer Jake Solomon tegenover Rock, Paper, Shotgun.

"Eerlijk gezegd wisten we niet dat het zo zou zijn bij de lancering", aldus Solomon. Volgens de designer heeft dit te maken met de aard van de problemen: niet iedereen heeft dezelfde klachten. "[...]de problemen zijn verschillend en komen niet allemaal even vaak voor."

Solomon legt uit dat dat dit de reden is dat veel problemen niet opgemerkt zijn in de testfase. Wel zijn de technische problemen op dit moment de hoogste prioriteit van de ontwikkelaar: die zijn "het eerste waar we het 's ochtends bij binnenkomst over hebben", vertelt Solomon.

Op de officiële XCOM 2-forums is te zien dat veel spelers last hebben van bugs, lage framerates en andere technische problemen. Firaxis heeft onlangs een kleine hotfix uitgebracht, maar de grotere patches zitten er nog aan te komen, aldus Solomon.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou