Nieuws
Final Fantasy 7

Releasedatum Final Fantasy 7 Remake maand verschoven

Tot 10 april 2020

Geschreven door Dagmar De Groot op
Fans van de Final Fantasy-franchise moeten nog even iets langer wachten op de geanticipeerde remake van Final Fantasy 7. Via het officiële Twitter-acount is een aankondiging gedaan dat de game wordt uitgesteld tot 10 april 2020.

De tweet start met de melding dat Final Fantasy 7 Remake wordt uitgesteld. De originele release stond gepland voor 3 maart en is nu dus verplaatst naar 10 april. In een toegevoegde foto licht producent Yoshinori Kitamoto de keuze voor het uitstellen van de release toe.

Hij zegt dat ze meer tijd willen besteden aan de laatste check zodat spelers het beste product kunnen ontvangen. Hij verontschuldigt zich namens het volledige team en zegt dat ze graag aan de verwachtingen van de fans willen voldoen. Om dit te kunnen doen hebben zij daarom besloten om de release van de langverwachte remake uit te stellen.

Een andere Square Enix-game, Marvel's Avengers, is tevens uitgesteld.

Final Fantasy 7 Remake komt op 10 april uit voor PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Doom Eternal brengt de hel op aarde Marvel's Avengers uitgesteld tot september
20

Reacties op: Releasedatum Final Fantasy 7 Remake maand verschoven

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 14 januari 2020 15:32
    Lekker handig met de release van Cyberpunk een week later. Begrijp me niet verkeerd; meer development tijd voor een game is altijd goed maar schuif ‘m dan een paar maanden naar achter. Dit heeft er alle schijn van ‘nog even snel afraffelen voor de release van Cyberpunk’.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 januari 2020 15:52
    @niqomipa Ik denk dat dit nou net een van de weinige games is die totaal geen last zal hebben van de release van cyberpunk hoor. Beide games zijn zeer gewild en de echte fans halen ze toch wel allebei. En de minder grote fans kopen t waarschijnlijk toch niet op release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 14 januari 2020 16:16
    @darkmanwls
    Ik was van plan om FF7 voor de volle pond te kopen om zo de lange maand wachten tot de release van Cyberpunk te overbruggen. Nu wacht ik wel tot ‘ie in de aanbieding is, als ik klaar ben met Cyberpunk.

    Ik denk dat élke game die rond Cyberpunk uitkomt last gaat hebben. Die hype is zo immens groot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 januari 2020 17:06
    @niqomipa Dan onderschat je de hype rond FF7 remake, en wat jij zelf gaat doen is natuurlijk prima, maar geen indicatie van wat de massa gaat doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 14 januari 2020 17:17
    @darkmanwls
    We shall see 😉

    Het is in ieder geval duidelijk dat Square de hete adem van Cyberpunk voelt getuige de nieuwe release date.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 januari 2020 18:38
    @darkmanwls Amen. Ik verkies FF7-R in ieder geval honderd keer boven Cyber-whatever.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 januari 2020 18:37
    @niqomipa Mensen die Cyberpunk verkiezen boven FF7 horen sowieso niet thuis in MIJN franchise.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 14 januari 2020 21:44
    @Mmo-veteran
    ‘Jouw’ franchise? Je hebt aandelen Square-Enix, begrijp ik?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 15 januari 2020 16:09
    @niqomipa Ik was sarcastisch natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Voor mij staat FFVII-R boven alles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dagmardg

    • 14 januari 2020 16:04
    @niqomipa Ik heb juist liever niet een paar maanden naar achter! Ik wil hem zo graag spelen. Bovendien denk ik dat deze game niet zoveel last gaat hebben van Cyberpunk. Het scheelt namelijk niet veel met de originele releasedatum (als geld dus al een issue was, dan is dat waarschijnlijk nog steeds zo) en beide games zijn populair. In dit geval denk ik dat het een kwestie is van smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 januari 2020 18:40
    @dagmardg Niqomipa is waarschijnlijk een Millenial die de kracht van FF7 onderschat. Mensen wachten al 20 jaar op een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 januari 2020 18:51
    @Mmo-veteran maar onderschat ook niet de nieuwere rpg generatie die van mening is dat the Witcher 3 de beste game ooit is. Cyberpunk is wel de nieuwe game van dezelfde studio. Beiden zullen 't goed doen en hebben hype. Ik denk alleen niet dat ze mekaar enorm veel in de weg zullen zitten. Ik wil ze sowieso beiden hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 14 januari 2020 21:43
    @Mmo-veteran
    Niet dat ik mezelf hoef te verdedigen maar ik ben 41. Waarom zo aanvallend?

    Ik speel Final Fantasy vanaf deel 4 en kijk net zoveel uit naar de remake van deel 7 als naar Cyberpunk 2077.

    Lighten up man, het zijn maar spelletjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 januari 2020 10:45
    @Mmo-veteran Ga hier nou niet met termen als "millenial" gooien joh. Wat ze op sites als 9gag en reddit allemaal zeggen moet je niet buiten daar gaan gebruiken. Helemaal niet als je niet eens goed weet wat het inhoud.
    Bovendien mag @niqomipa gewoon zeggen wat hij er van vind, en wat hij zegt is helemaal geen onredelijke gedachte. Ik denk wat anders, maar ik kan t ook fout hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 15 januari 2020 16:04
    @darkmanwls Hij mag inderdaad zeggen wat hij ervan vind, net als ik vervolgens mag zeggen wat ik daar weer van vind en net als jij vervolgens jouw mening daar weer over mag geven. Mooi he een land als Nederland waar ieder mag zeggen wat hij of zij vind :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 15 januari 2020 16:15
    @Mmo-veteran Andere mensen beledigen onder het motto ''ik mag zeggen wat ik ergens van vind want Nederland is een vrij land oke doei'' is echt heel makkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 16 januari 2020 10:56
    @WvA Zo makkelijk kan het ook zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 15 januari 2020 09:01
    @dagmardg Wat betreft geld: het is een maand verder, dus toch weer een maandsalaris. Maar het is vooral dat mensen hun tijd maar in 1 game kunnen stoppen. Eerst hadden ze 5 weken voor FF7, nu maar 1 (als ze meteen aan de slag willen met Cyberpunk)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 14 januari 2020 21:13
    Damn, had er zelf een week vrij voor geboekt 😂. Maar eens kijken of ik die ook een maand op kan schuiven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 16 januari 2020 12:43
    2 maanden terug FF7 nog eens geheel doorlopen. Zit totaal niet te wachten op een remake, het oude spel is nog steeds erg goed, gfx boeien me weinig! Wacht wel totdat deze in de aanbieding is voor een paar euro. Vind sowieso de stijl van de remake helemaal niet mooi, maar dat is uiteraard persoonlijk