Het idee van Command & Conquer: Renegade mocht er zeker zijn. Voor de eerste keer kon je vanuit een first person view de wereld van C&C bekijken en beleven. Helaas was de uitvoering ronduit slecht en had het spel de nodige problemen. Het gerucht doet nu de ronde dat dit de schuld is van EA. Het Westwood ontwikkelteam wilde namelijk het een en ander aanpassen aan het spel, maar EA wilde cashen en besloot het spel uit te geven. Nu verscheen er een aantal weken later wel een patch die wat problemen verhielp, maar het was slechts een doekje voor het bloeden.Renegade was released with middling network code and memory leaks a-plenty. Reviews were middling as well but just about everyone was unanimous in their declaration that the game, particularly the "Command & Conquer mode" for multiplay had a LOT of potential.

Renegade should really come under "most heartbreaking" as it was later discovered that the Westwood team had started in on a sequel that wouldve included a much upgraded graphics engine along with numerous multiplayer enhancements but the project was axed for reasons still not very clear.

In the end, while Renegade could've been so much more, what we're left with is a very enjoyable (if a bit pedestrian) and fast paced SP game with a unique multiplayer component that will give weeks of pleasure. Maybe one day we'll even see the idea of a sequel resurrected.

Aan de andere kant kun je EA het ook niet kwalijk nemen, Renegade was al jaren in ontwikkeling en als uitgever wil je wel graag je investering terug verdienen. Voorlopig hoeven we echter geen nieuwe pogingen te verwachten, want Renegade 2 werd nog voor het bekendmaken al diep in de koelkast gezet.