Factor 5 praat over nieuwe game voor de Wii | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Pas geleden nog meldden we dat Factor 5, makers van onder andere Rogue Squadron en het recente Lair, bezig zouden zijn met een exclusieve game voor de Nintendo Wii. Vandaag heeft Julian Eggebrecht, president van Factor 5, kort over deze game gepraat.

“We willen de hardware echt tot het uiterste duwen”, aldus Eggebrecht. Factor 5 staat bekend als een ontwikkelaar die altijd goed overweg kan met de grafische kant van een game. “Het is makkelijk voor ons om hardware te benutten. We gaan proberen grafisch een mooier spel te maken dan alles wat voor de console verkrijgbaar is.”

“Maar we proberen ook het unieke karakter van de Wii te gebruiken. De innovatie rondom de controllers. Iedereen praat altijd over de bewegingen die je kan maken, maar ik vind dat een beetje overdreven. Ik ben wel helemaal weg van het feit dat je de Wiimote op het scherm kan richten. We gaan alle aspecten van de controller gebruiken voor de game die we aan het ontwikkelen zijn, maar werkelijk naar dingen wijzen is de grootse innovatie.”

Volgens Eggebrecht is de engine van de game ver klaar. “We zijn ook al een tijdje bezig met de inhoud, want we konden al vrij snel dingen op de console maken. Maar voor ons is echt het belangrijkste dat nu de enige nagenoeg af is en het kan alles, zelfs meer dan wat we op de PS3 konden.” Het lijkt ons duidelijk dat we deze opmerking niet moeten verwarren met de grafische kracht van beide consoles.

“Het wordt geen game die mensen verwachten. We kunnen wel gebruik maken van onze ervaring met Rebel Strike, maar waarom niet iets nieuws met de ervaring die we toen hebben opgedaan? Nintendo fans zullen weggeblazen worden door de technische aspecten van deze game. We knijpen echt het maximale uit de Wii.” Eggebrecht wil verder niet vertellen of ze met een unieke franchise bezig zijn of eentje uit Nintendo's stal.

Fans van Nintendo vermoeden dat Factor 5 en Nintendo net een grote ruzie achter de rug hebben, aangezien Factor 5 voor de PS3-game Lair altijd voor Nintendo consoles ontwikkelde. “Dat is helemaal niet waar,” weet Eggebrecht te vertellen. “Er zijn geen slechte gevoelens tu en ons en Nintendo en ook niet tu en ons en Sony. Het is gewoon zo gelopen. We houden van de mannen bij Sony en willen best nog een game met ze maken. Op internet wordt vaak gesuggereerd dat we elkaar in het gezicht aan het spugen zijn achter de schermen, maar dat is niet waar.”


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou