Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Nieuws
None

Facebook wil einde maken aan 'irritante' Candy Crush-invites

Aldus Mark Zuckerberg

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Facebook belooft een einde te maken aan uitnodigingen van spelletjes als Candy Crush, die door veel mensen als irritant worden ervaren. Dat zegt Facebook-oprichter Mark Zuckerberg tijdens een bijeenkomst in India.

"Er zijn een aantal achterhaalde functies waarmee mensen hun vrienden dit soort uitnodigingen kunnen sturen", bevestigt Zuckerberg. De Facebook-oprichter heeft een bericht gestuurd naar de verantwoordelijke ontwikkelaar om de functie uit te zetten. 

De vraag was afkomstig van een gebruiker die zich af vroeg hoe hij van de meldingen af kwam. Hij vroeg Zuckerberg zelfs om het hele spel te verwijderen. De opmerking werd door ruim 7.500 mensen geliked, waarmee het de populairste vraag was die voorafgaand aan de bijeenkomst werd ingestuurd.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Inhoud gelimiteerde editie Xenoblade Chronicles X getoond Horrorgame The Park vanaf vandaag te koop
10

Reacties op: Facebook wil einde maken aan 'irritante' Candy Crush-invites

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • None

    The Chosen One

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Gewoon simple vinkje/optie bij een invite om alle invites van die game/iets daarna te blokkeren voor X tijd of permanent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    pepsi

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    En dat is precies verkeerd om, je zou dit soort dingen pas moeten krijgen als je zelf actief hebt aangegeven dat je ze wil ontvangen of dat het spel speelt. 9/10 mensen die de invites krijgen willen ze niet krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    The Chosen One

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Voor de gebruikerskant ja.
    En leuk in theorie maar in de praktijk redelijk lastig gezien meer partijen wel gewoon invites gestuurd willen zien worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    pepsi

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Klopt, Facebook doet net of ze er niets aan kunnen doen maar het is wel degelijk met opzet gedaan omdat de uitgevers van bijvoorbeeld Candy Crush hier vast wel voor betaald hebben. Maar aangezien het zoveel kritiek oplevert en FB beetje bang wordt 'klanten' te verliezen gaan ze er nu pas iets aan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    unipro81

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Goh, zit je op foutieve aannames? Of heb je daar een studie voor moeten volgen?

    Facebook doet niet of ze er niets aan kunnen doen, Facebook heeft al jaren de juiste tools om hier iets aan te doen (naast dat je gewoon je vrienden er op aan kan spreken natuurlijk). Facebook beseft alleen opnieuw dat het gros van hun gebruikers niet slim genoeg is om zelf actie te ondernemen.

    Candy Crush, en welke uitgever dan ook, betalen inderdaad wel geld aan Facebook, maar niet om mensen bewust op te lichten / lastig te vallen.

    Wij zijn geen klanten, betalende bedrijven zijn klanten van Facebook. Wij zijn het product. Goed onthouden

    7.500 likes op een post is eigenlijk niets in Facebook termen, de gemiddelde opmerking over een zielig hondje in China krijgt al meer dan 100K likes. Het aantal likes an sich zal Facebook dus niet erg bang maken om veel bezoekers te gaan missen.

    Zoals met alles wat gratis is, is het logisch dat het vinkje juist door de gebruiker op uit moet worden gezet. Facebook zou zichzelf in de vingers snijden als ze dit niet zouden doen.

    Goh, wat is het toch makkelijk om te bashen op de grote corporaties. Een beetje stellingen de wereld ingooien alsof ze waar zijn, gebaseerd op niets dan foutieve (en kinderlijke) aannames zonder enige kennis van verdienmodellen anno 2015. Beperk je maar tot spellen Pepsi, dan lijk je wat minder dommig (en maak je zelfs nog wel eens een goed punt) :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Hellraidermike

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Facebook had er allang iets aan moeten doen simpel zat.

    Het is irritant en dat wisten ze al vanaf dag 1.
    En candy crush betaald wel degelijk voor zo'n lastigval optie, omdat de kans dat mensen dan ook dat spel gaan spelen groter is.

    Alles draait om geld, en aangezien alles om geld draait. Proberen grote bedrijven dat zo goed mogelijk aan de man te brengen. Irritante invite is daar dus een van.

    En ik vind het onzin dat ik dat uit moet zetten als ik die stomme zooi niet eens aangeklikt hebt. Invite moeten standaard uitstaan, maar ja dat levert geen geld op. En dat kunnen we natuurlijk niet hebben hè.

    Games zoals candy crush zijn juist zo gemaakt om irritant te zijn, zodat je geld er aan uit geeft. Als je levens op zijn kan je ervoor betalen, dat willen ze natuurlijk. Als je dan een optie erin doe om je vrienden "lastig te vallen", daar zijn je vrienden meestal niet van gediend, dus stuur je geen invites meer. Welke optie blijft dan over ? Juist de betaal optie, en dat is nou net wat bedrijven zoals candy crush willen. Ze sturen je zoveel mogelijk met irritante zooi, wachttijden richting het betalen van die levens. Alsof ze niet weten bij facebook en bedrijven zoals candy crush dat het super irritant is, dat is een gewoon een strategie om geld te verdienen.

    Het ergste is nog dat tegenwoordig game bedrijven zoals activision, EA, ubisoft en de rest zo'n zelfde strategie gaan gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Agent4125

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Goh, zit jij op enorm pedant reageren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    MerijndeBoer

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Interessant dit, maar uiteindelijk wel begrijpelijk. In mijn artikel 'Speel en win een gokverslaving' kon je reeds lezen dat ontwikkelaars piramidespellen gebruiken via Facebook en in veel landen (ook in Nederland) zijn die illegaal. Omdat er virtuele beloningen aan kleven, is vaak onduidelijk of het toegestaan is maar steeds vaker is een virtuele beloning terug te leiden naar een echte betaling. Op zo'n moment is het illegaal, dus kun je theoretisch Facebook of een ontwikkelaar berechten. Om diezelfde reden kun je - wederom theoretisch - als je 5.000 euro vergokt in Candy Crush (het is tenslotte een kansspel) het geld terugvragen als je de rekening met echte betalingen laat zien aan Apple of Google. Geld vergokt=geld terug omdat King geen goklicentie heeft in de landen waarin het actief is. Zo werkte het ook bij de jongen die 25.000 vergokte in de casino's van Game of War. Machine Zone weigerde een goklicentie aan te vragen in België, dus haalde het de casino's uit de Belgische versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    ShadowX

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Mijn vrouw heeft zelfs accounts van onze honden gemaakt voor dit soort troep uitnodigingen voor haarzelf :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    alex201

    • 1 jaar, 8 maanden geleden
    Of je zet het gewoon uit dat je geen uitnodigingen meer kunt krijgen voor apps. Heb ik al lang gedaan.
    Op de facebook app naar help en instellingen, account instellingen, meldingen, meldingen van apps en dan uitzetten. Probleem opgelost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.