Escape from Elcatraz interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Clint Eastwood heeft niet alleen in Westerns geschitterd, maar ook films met een serieuzer thema zoals drama waren voor de man niet teveel. In de in 1979 uit gekomen film Escape from Elcatraz speelt Eastwood een gevangene die samen met een stel andere lotgenoten uit wil gaan breken in de, zoals gezegd werd, beste en veiligste gevangenis in Amerika: Alcatraz.

Nu 22 jaar na de film heeft developer Philos Laboratories besloten een game te gaan maken, gebaseerd op de film. Het spel moet een RTS worden, waarin je de opdracht krijgt gevangenen uit steeds betere gevangeni en te krijgen.

GameSpot heeft een interview kunnen regelen met één van de Hongaarse teamleden: Antal Ruttmayer. De bits en bytes over de game zijn via deze link op te vragen. GS: How did the Alcatraz project start? What was the inspiration? Does the game have anything to do with the movie?

AR: After the release of Theocracy, we had a series of brainstorming se ions to figure out what kind of a game we should develop next. Interestingly enough, the idea of a bad protagonist was preferred by many of us. As we were trying to find the right context for the would-be game, one of the designers came up with the idea of a prison game. And on the spur of the moment, the ultimate idea was born: If we were ever to create this game, it should be based on the myth of Alcatraz, the most secure jail of all time. Then, we just got rid of the bad protagonist and the concept was there. Mi chien even leuk om te weten is dat Cint Eastwood in de film maar zo'n 50 woorden gezegd heeft


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou