Nieuws
Battlefield 5

Er verschijnt volgend jaar geen nieuwe Battlefield-game

Ook zijn er inmiddels 70 miljoen Apex Legends-spelers

Geschreven door Michel Musters op
In 2020 komt er geen nieuwe Battlefield-game uit, zo heeft Electronic Arts bevestigd.

In plaats daarvan keert de franchise terug in het fiscale jaar 2022, dat loopt van april 2021 tot eind maart 2022. De meest recente game in de shooterfranchise is Battlefield 5, dat vorig jaar verscheen.

EA is echter wel van plan om zich de komende tijd op Apex Legends te richten. De free-to-play battle royale-shooter heeft inmiddels 70 miljoen spelers. COO en CFO Blake Jorgensen laat dan ook weten dat het "zich nog meer gaat richten op live services in combinatie met onze core franchises". Verder wil EA de game in China succesvol maken.

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayStation 4 is wereldwijd 102,8 miljoen keer verscheept EA annuleert NBA Live 20
13

Reacties op: Er verschijnt volgend jaar geen nieuwe Battlefield-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Archer83

    • 30 oktober 2019 09:29
    Daar was ik dus al bang voor, kinderachtige troep als Apex Legends gaat de ontwikkeling van goede AAA-titels in de weg staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 30 oktober 2019 09:35
    Apex Legends speel ik niet maar de volgende BF een extra jaar ontwikkeltijd geven, om herhaling van het launchen van een alpha-build te voorkomen lijkt me een heel goed idee EA! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mcflinkdoen

    • 30 oktober 2019 09:35
    … Ik heb meer uren in Apex zitten Dan BF5, en dat terwijl ik een battlefield geek ben! Hoezo is Apex kinderachtig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 30 oktober 2019 10:04
    @Mcflinkdoen De art-style, de personages, de gameplay, het hele free-to-play concept. Het is duidelijk dat kinderen de doelgroep zijn. A la Fortnight en Overwatch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 30 oktober 2019 10:53
    @Archer83 Ik denk gewoon dat je een andere mening hebt over dit soort games, en dat is prima ik zou ook teleurgesteld zijn als een franchise die ik met veel plezier elk jaar speel opeens word uitgesteld. Maar om alles wat gratis is en jouw niet aanstaat qua artstyle of dat het FTP is maar kinderachtig te noemen dan ben je naar mijn mening net zo kinderachtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 30 oktober 2019 10:58
    @JustRaine BF kent normaliter een release om de twee jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 30 oktober 2019 20:38
    @JustRaine Oké, prima punt. Ik sluit niet uit dat volwassenen het leuk kunnen vinden. Maar het is toch vrij duidelijk dat Apex Legends gericht is op een publiek van kinderen en tieners?

    Dat maakt een game niet slecht, dat erken ik. Maar ik ben wel bezorgd dat het financiële succes ervan funest is voor bepaalde AAA (R-rated) franchises.

    Dit soort nieuws bevestigt mijn idee dat studio's een keuze maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 30 oktober 2019 11:03
    @Archer83 bij overwatch sla je de plank toch volledig mis. Meest strategische shooter die ik in tijden heb gespeeld. Elke char heeft weer een tegen char. Je bent gedwongen om samen te spelen omdat je het anders 9 van de 10 keer niet haalt. En het is niet free to play. Sterker nog alle characters zijn gewoon te spelen. Alleen cosmetische troep kun je halen met lootboxen maar dat ligt ook weer aan jezelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xXDannyNLXx

    • 30 oktober 2019 12:47
    @Aces-82 en Overwatch is betaald en niet gratis :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 30 oktober 2019 18:23
    @Archer83 Ah, de oude gelimiteerde mening van "cartoon = voor kinderen" Tja, t is een artstijl, dat heeft verder niets met gameplay te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mcflinkdoen

    • 30 oktober 2019 10:29
    @Archer83 Ik snap je mening, maar ben het niet met je eens! Dus dragon quest is voor kids, maar final fantasy weer niet? Heb ik het puur over de art-style! Ik speel Apex met oud collega's (veteranen), en volgens mij zijn dat geen koters! ^^

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 30 oktober 2019 23:34
    Helemaal niet erg dat het wat langer duurt tussen versies, geeft alleen maar weer meer waarde aan de games.. Je gaat er niet teveel tijd en energie in stoppen als je weet dat er over een jaar alweer een nieuwe versie komt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DeCreatieveAccountant

    • 31 oktober 2019 09:37
    De studio dat Battlefield ontwikkeld is een heel ander studio dan die van Apex, ze zitten beide in andere landen.