Nieuws
Elite Dangerous: Odyssey

Elite Dangerous: Odyssey komt later uit

Pc-versie verschijnt in de lente, consoleversie in de herfst

Geschreven door Michel Musters op
De pc-versie van Elite Dangerous: Odyssey is uitgesteld naar de lente van dit jaar.

De uitbreiding op Elite Dangerous had eigenlijk in de zomer van 2020 uit moeten komen, maar dat werd niet gehaald. De releasedatum verschoof naar begin dit jaar, maar ook dat is vanwege de uitbraak van corona niet mogelijk. Frontier Developments zet de release van de pc-versie nu op de lente van dit jaar. De consoleversie moet in de herfst van dit jaar uitkomen.

De versie die deze lente op pc uitkomt, is wel een alfaversie, zo meldt de ontwikkelaar. De volledige versie moet echter ook ergens in de lente uitkomen. Terwijl de ervaring op pc verbeterd wordt, komt het spel in de herfst op PlayStation 4 en Xbox One uit.

Elite Dangerous is een ruimtesimulator waarin spelers hun personage en ruimteschip kunnen upgraden en de eindeloze ruimte kunnen verkennen. De Odyssey-uitbreiding voegt de mogelijkheid voor spelers toe om planeten te voet te verkennen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Immortals Fenyx Rising-update voegt 'demo' voor uitbreiding toe Griezelige live-action trailer van The Medium uitgebracht
10

Reacties op: Elite Dangerous: Odyssey komt later uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 15 januari 2021 09:10
    Leuk feitje, sommige denken vet al dat grinden naar geld is dus niet voor niks geweest. WRONG. Ze gebruiken een nieuwe munteenheid, dus dit is een losse game in een game. Ziet er leuk uit maar is echt super vreemd opgezet. Dus ik land met mijn voertuig op planeet x, beetje aan het knallen etc. Komt er een koekwaus aan en schiet mijn miljoenen schip naar de klote die stil staat. Mag je weer ff 10 uur vliegen en grinden om dat geld bij elkaar te sparen.

    Ben benieuwd hoeveel je levensverzekering kost als je dood gaat, 5 uur grinden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 15 januari 2021 09:47
    @GoofyZ3

    Half uurtje minen en je hebt je ship weer terug verdiend.

    Geld was geen probleem meer toen opals en low temp diamonds 1 miljoen per ton waren.

    Er is ondertussen wel een nerf hammer langs geweest. Prijzen zijn wel wat gedaald. Alsnog kan je met minen makkelijk veel geld verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenZon

    • 15 januari 2021 09:53
    @GoofyZ3 @Ayho

    Heren hoe spelen jullie deze game? Met toetsenbord en muis op PC? Destijds toen ik het heb geprobeerd snapte ik echt niet goed hoe ik nou fatsoenlijk met al die key-binds om moest gaan. Het was een beetje overweldigend moet ik zeggen. Hebben jullie tips voor mij om deze game fatsoenlijk te kunnen spelen?

    Alvast bedankt en fijn weekend!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 15 januari 2021 10:30
    @DenZon Zelf speel ik met X52 Pro (HOTAS), XBOX elite controller (voor SRV), een headtracker, voice attack en dan ligt mn m/k tussen mn hotas in. En daar moet ik straks nog een oplossing voor verzinnen want first person heb ik meer ruimte nodig voor mn muis en keyboard.

    Als tip zou ik met controller beginnen te spelen icm met je muis en toetsenbord. Het instellen van je eigen buttons is een heel process, net wat jij zelf prettig vind natuurlijk. Maar uit ervaring, dat duurt best lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Magister

    • 15 januari 2021 10:57
    @DenZon Leercurve is best redelijk met deze sim. Maar wel te doen. Zeker nu met de nieuwe beginner missions. Zelf speel ik nog steeds het liefst met toetsenbord en muis, gewoon omdat ik veel explore of transport missies doe. Dan kan ik gemakkelijker schakelen tussen alle andere openstaande programma`s op mijn andere schermen.
    Net als met alle andere games, gewoon spelen, dan komt het vanzelf. Er zijn nu extra oefen missies welke je meerdere keren kunt proberen om de basics te leren.
    Misschien eens een paar andere spelers ontmoeten om samen mee te spelen. Op tweakers.net is er een forum topic waar verschillende dingen in staan met een linkje naar hun Tweakers Discord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 15 januari 2021 11:56
    @DenZon gewoon met xbox one controller. wordt automatisch herkend, en alle instellingen zijn dan exact hetzelfde als de console versie. Game is dan gewoon volledig te spelen.
    Puristen zullen zeggen dat je een hotas nodig hebt, en uiteraard zal dat mooier zijn, maar een xbox one controller is een uitstekend alternatief. Het moet wel echt een xbox one controller zijn, een xbox 360 controller, ondanks dat die exact dezelfde indeling heeft, werkt niet.
    Of liever gezegd hij doet het wel maar dan moet je m wel helemaal zelf instellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 15 januari 2021 12:13
    @DenZon Op de Xbox speel ik hem met de Thrustmaster T-Flight Hotas X die zover ik weet ook op de PC werkt, er is ook een PS4 versie maar of die ook met PC werkt weet ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 15 januari 2021 12:18
    @DenZon
    Sorry, helaas kan ik je daarin niet helpen. Ik zit op de ps4 pro. Gewoon met een controller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DenZon

    • 16 januari 2021 12:55
    Bedankt voor al jullie reacties. Als ik lees dat sommige een HOTAS en keyboard en muis gerbuiken of meerdere schermen, dan vind ik dat echt te veel van het goede voor mij nu. Echter lees ik ook dat een controller ook prima werkt. Ik denk dat ik dat maar eens een kans ga wagen en anders keyboard. En als i het een klein beetje onder de knie heb misschien een keer een betaalbare HOTAS aanschaffen. Gebruik je dan alleen de HOTAS of i.c.m. keyboard/muis//controller/Logitech G29 :P??

    Thanks nogmaals!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 18 januari 2021 15:36
    @DenZon Dat hangt er een beetje vanaf hoe uitgebreid je Hotas is, je hebt ze met een paar knoppen, je hebt ze ook met heel veel knoppen.