Elite: Dangerous krijgt in februari multiplayerupdate | Gamer.nl

Elite: Dangerous krijgt in februari multiplayerupdate | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

In de blogpost zet Frontier Developments uiteen welke updates er in de nabije toekomst uitkomen. Begin februari rolt de ontwikkelaar de bèta van update 1.1 uit. Deze update geeft spelers "een nieuwe manier om met elkaar samen te werken", al legt Frontier niet uit wat dit precies betekent. Update 1.1 laat spelers hun routes ook verder plannen dan voorheen, Frontier wil de maximale routelengte verhogen naar 1000 lichtjaar.

Deze update is echter slechts een voorbereiding op update 1.2, Frontier legt uit dat deze update player wings met zich meebrengt. Hiermee kunnen spelers groepen aanmaken, beloningen van mi ies delen en beter met elkaar communiceren. Wel houdt de ontwikkelaar een slag om de arm, en geeft aan dat dit nog slechts de planning is en niet helemaal vaststaat.

Ruimtesimulator Elite: Dangerous haalde in januari 2013 zijn Kickstarter-doel en kwam na verscheidene alfa's, bèta's en ook een gamma-release op 16 december uit. Spelers kunnen in de game een bestaan opbouwen in de ruimte door met hun ruimteschip te handelen, te vechten of het heelal te verkennen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou