Het laatste nieuws over Hitman 2 betrof het uitstel naar september. Een tegenvaller voor de fans, die hun kale held eerder hadden verwacht. Voor de makers van Hitman een mooie gelegenheid om het spel nog verder af te werken. Zo zal deel 2 eindelijk een normale toetsen configuratie bevatten. Iets wat niet het geval was in deel 1, waar de toetsen van de programmeurs gebruikt werden. Veel gamers vonden de besturing van deel 1 dan ook erg vervelend. Verder is de savegame optie een welkome feature en zullen de "intelligente camera's" verdwijnen.What, besides the stealth factor, do you think separates the Hitman games from other FPS?

Apart from not being a First Person Shooter (the game is meant to be played from 3rdperson).

Even though the stealth is a major gameplay feature in Hitman2, I think the non-linearity of the missions is a great difference as well. When you start a mission, (at least in theory), you have access to the whole level and it is up to you to sneak around and try and get to your target the way you think is best (or most fun). It's very hard to control gameplay like this because the many possibilities and there must be constant testing for 'too easy' solutions.

Tulband Terror in Hitman 2

Hitman zal in deel 2 weer op de verkleedtour gaan en veel verschillende uniformen aantrekken. Hij zal door sleutelgaten kunnen kijken en door deuren en muren schieten met bepaalde wapens. Er is een demo gepland die zal uitkomen voor de release van het spel. Naast het interview had XGR ook wat nieuwe screenshots van de kaalste, maar dodelijkste held in de gamescene.