Na tijden van slecht Retro Studios nieuws komt IGN vandaag met positief nieuws over een van hun games: Metroid: Prime, een vervolg op Metroid en Super Metroid.

Dat de game een first-person adventure zou worden was al langer bekend, maar nu zijn de eerste details binnen gedruppelt. Zo zal je tijdens de game de 'ultieme' first-person ervaring krijgen, omdat het beeld suggereert dat je echt in Samus' helm zit. Dit doen ze door randjes van de helm op het beeldscherm te tonen. Om het allemaal wat futuristischer te maken zitten alle metertjes op het glas van je helm, alsof het daar geprojecteerd wordt. Verder zitten er nog wat realistische dingen in het spel: zo zal je in sommige gevallen in het glas van je helm je eigen gezicht zien (door de lichtinval) en zal je in kamers met veel stoom na een tijdje druppeltjes zien glijden over het glas.

IGN denkt dat Metroid: Prime er ongeveer zo uit gaat zien

Insiders say that Metroid Prime is currently running at 60 frames per second with rooms and corridors constructed with more geometry than was used for an entire dungeon in Legend of Zelda: Ocarina of Time. On top of that, the game delivers "seamless background loading," detailed particle and weapon effects and more in a "beautifully lit and shadowed environment." Metroid Prime also boasts reflection mapping, water effects and dynamic shadowing. A source comments: "The world is also physically modeled so everything responds to physical force correctly." Metroid: Prime zal voor het eerst speelbaar zijn op SpaceWorld 2001, dat over een kleine 2 weken zal beginnen. Dan zal ook bekend worden of er naast knappe visuals ook leuke gameplay in het spel geborduurd zit.