Timegate Studios werkt, naast een opvolger op haar succesvolle RTS Kohan, ook nog aan een spel geinspireerd op het succesvolle bordspel Axis & Allies. Daar waar het bordspel een turn-based aangelegenheid is, heeft Timegate besloten om van Axis & Allies een RTS spel te maken, vandaar de tijdelijke naam Axis & Allies: RTS. Doorgaans zijn één op één conversies van bordspellen naar de PC geen groot succes, dus wie weet heeft men de juiste keuze gemaakt.

Het gevaar is natuurlijk dat het spel, in de overvloed aan mooie 3D RTS games die zich afspelen tijdens de Tweede Wereldoorlog (Codename Panzers, Blitzkrieg II, Soldiers: Heroes of World War II, Wartime Command, Sudden Strike 3, D-Day), een beetje onder de massa bedolven raakt. Voordeel is wel dat men kan teren op de unieke spelregels van Axis & Allies, die voor een duidelijk ander soort gameplay moeten gaan zorgen. Zo zal het mogelijk zijn gebouwen te verplaatsen:Even your buildings have a wide degree of flexibility. Kilmon tells us that almost all buildings in the game are mobile. With one click, your HQ can pack itself up and transform into a small caravan. It has a much lower defense rating in this configuration, but there will be times when you have no choice but to pull up stakes and get the heck out of Dodge. All it takes is one scouting plane to push back the fog of war, and the enemy AI will very likely send bomber planes in on its heels. Axis & Allies: RTS zal later dit jaar door Atari op de markt gebracht worden en zal, naast een robuuste singleplayer mode waarbij de AI één van de sterke punten zal zijn, ook een multiplayer mode hebben om U tegen te zeggen. Vooralsnog kun je bij deze preview terecht voor meer informatie en screenshots.