Eerste Nederlandstalige Rogue Squadron 2 review | Gamer.nl

Onder het motto: 'een Nederlandstalige recensie leest voor Nederlanders makkelijker weg dan een Engelstalige', komt CubeZone vandaag met een volledige Star Wars Rogue Leader: Rogue Squadron 2 recensie.

In de recensie zie je dat Rogue Squadron 2 (je dacht toch niet echt dat ik de hele naam weer ging gebruiken, he? ) op vele punten voldoet aan de verwachtingen, maar uiteindelijk net niet de game is geworden waar de meesten op had gehoopt. Desalniettemin is het toch een van de beste Gamecube games tot nu toe; en voor Star Wars fans nog belangrijker: het is in ieder geval de beste Star Wars film tot nu toe.Star Wars: Rogue Squadron 2: Rogue Leader is naar mijn mening de beste Star Wars-game ooit, op welke console dan ook. Op zich is dat nog geen geweldige prestatie, ware het niet dat ik het ook op grafisch en muzikaal gebied de beste GameCube-game vind van dit moment. Mensen die niets moeten hebben van Star Wars doen er verstandig deze game niet aan te schaffen, daarentegen is het voor de fans een hemel op aarde. Naast de hoofdgame biedt de game ook nog eens bijna een uur aan uniek "Making of" materiaal, een Audio Commentary functie (hier hoor je de makers aan het woord over een specifieke mi ie) en een complete Jukebox met alle nummers uit de eerste drie films. Al met al raad ik Rogue Leader iedereen van harte aan. Met het goede verhaal, beeldschone graphics, heldere en meeslepende muziek en een onovertroffen gameplay is Rogue Leader zeker de beste game in zijn genre. Een vervolg mag van mij morgen al uitkomen!

De kans is bijzonder groot dat we in Europa deze game ook bij de lancering op kunnen gaan halen bij de spellenboer. In Amerika kwam hij zelfs een week voor de Gamecube lancering uit.

Klik hier voor de review.