Earth 2150 was een van de eerste succesvolle 3D RTS games die vooral bij de die-hards in de smaak viel. De mogelijkheden van deze RTS titel waren dan ook zeer uitgebreid. Zo kon je units zelf uit losse componenten samenstellen en kon je een ingewikkeld tunnelstelsel onder je basis doorgraven. Het spel verkocht dan ook aardig goed en bij Reality Pump werkt men momenteel hard aan een vervolg dat de naam Earth 2160 zal gaan dragen. Het spel zal gebruik gaan maken van de Earth III engine die ook voor Knigthshift gebruikt wordt. Een van de meest unieke nieuwe gameplay-elementen zijn de agents:New dimensions to the game will be created by using virtual agents. Agents are freelancers available for hire who help a player during the game. Each agent has different abilities (they can help with research, unit commands, increasing mining efficiency etc.) agents can be hired and fired during the game. Not all agents are available all the time. If an agent is hired by one player, it will not be available for the others.Helaas zal Earth 2160 pas in 2004 verschijnen dus de fans van de Earth reeks zullen nog even geduld moeten uitoefenen. Ze kunnen al wel kijken wat deze nieuwe titel zoal te bieden heeft op de fact-sheet die bij ToTheGame te vinden is.