Bij GameSpot zijn de allereeste indrukken verschenen van Black Label games The Lord of the Rings: War of the Ring, de op de tolkienboeken geïnspireerde RTS.

De game is al 8 maanden in ontwikkeling en de mannen van Gamespot mochten op een persevent in Berlijn voor het eerst een blik op de game werpen. Ook al was er slechts 1 level te zien, onder de indruk waren ze wel.

Het spel lijkt nog het meeste op Warcraft III, vooral de manier op de units worden weergegeven schijnt er overeen te komen. De singeplayer campain voor de Good Side lijkt ook op Warcraft III, je speelt met een party en missie based objectives. De campain van de Evil side juist meer lijkt op een klassieke RTS met grote veldslagen en gebieden om te veroveren.

De ontwikkelaars mikken met de game op een breed publiek, de die-hard RTS games blijven dus buiten de schot. Men gaat er wel voor zorgen dat de AI zich aanpast aan je speelwijze, ben je een goede speler zal de computer automatisch sneller gaan bouwen en betere tactieken gebruiken om aan te vallen.

Naast singeplayer wordt er ook veel aandacht aan multieplayer. Opvallend hierbij is dat men de speler vrijheid geeft in legers maken maar wel enkele basisregels van Tolkien zijn boeken gebruikt. Het zal bijvoorbeeld niet mogelijk zijn om Hobbits tegen elkaar te laten vechten, iets wat natuurlijk niet past bij dat vredelievende volk. According to Marcus Lindblom, the game's producer, War of the Ring isn't being designed as a hard-core real-time strategy game, but rather more as an RTS that will be accessible and fun for both strategy fans and fans of The Lord of the Rings who might never have played a strategy game before. With this in mind, Liquid Entertainment hopes to incorporate a variable difficulty level for the single-player game in which the strength of the enemy will be automatically determined by how well you are doing and, for example, by how quickly you are managing to build units. Het spel wordt ergens in 2004 verwacht, lees de rest van de impressions bij GameSpot