Eerste gameplay van Amplitude verschenen | Gamer.nl

Eerste gameplay van Amplitude verschenen | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Het spel werd in mei dit jaar via Kickstarter gefinancierd. Aangezien Amplitude dezelfde titel heeft als een PlayStation 2-game van de hand van Harmonix, lijkt het om een spiritueel vervolg te gaan. Vijf jaar terug gaf Harmonix al aan een sequel van Amplitude te willen maken.

De gameplay van de nieuwe Amplitude is vergelijkbaar met die van het origineel. Spelers besturen een soort ruimteschip dat over verschillende banen vliegt en moeten met de juiste timing knoppen indrukken op het ritme van de muziek. De game komt in maart 2015 naar PlayStation 3 en PlayStation 4.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou