Nieuws
PlayStation 5

Eerste echte foto's PlayStation 5 verschenen

Blik op behuizing en aansluitingen

Geschreven door Jacco Peek op
De Taiwanese National Communications Commission heeft de eerste echte foto's van de PlayStation 5 onthuld.

De foto's van de Taiwanese keuringverschenen onder andere op Twitter en tonen de omvang van de console en de verschillende aansluitingen. Ook is de ronde standaard te zien waarmee de console rechtop gezet kan worden, die vast wordt geklikt aan het witte gedeelte van de console, en zichtbaar dat een USB-C naar USB-A-kabel wordt bijgeleverd.

De omvang van de console is lastig in te schatten, maar volgens Sony is de PlayStation 53,9 cm breed, 10,4 cm hoog en 26 cm diep.

De PlayStation 5 verschijnt op 19 november. De All-Digital Edition kost 399 euro en de diskversie 499 euro.

Sony bood vandaag haar excuses aan voor het moeizame pre-orderproces.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony zaait chaos met PS5-preorders - Gamer.nl Podcast 298 Switch-versie Doom Eternal 'heel dichtbij'
21

Reacties op: Eerste echte foto's PlayStation 5 verschenen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mr. Harrow

    • 20 september 2020 13:55
    539 cm is best breed😁

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 20 september 2020 14:04
    Pffff nog lelijker dan ik dacht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 september 2020 14:44
    De PS5 past met 539 cm niet eens op m'n balkon..🀣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 20 september 2020 15:04
    Ik heb alvast een heftruck besteld voor als ik de ps5 ga ophalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 20 september 2020 15:04
    Het is toch wel echt een lelijk ding eigenlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 20 september 2020 15:10
    @wazp dat is puur ieder z'n smaak ;) ik vind de PS5 juist wel erg sjiek, heel erg futuristisch en dat is juist ook wat ik persoonlijk er sjiek aan vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 21 september 2020 07:48
    @Daywalker futuristisch voor console misschien maar modems zien er al jaren zo uit. Maar je hebt gelijkt het is puur smaak.
    Mij maakt het niet zoveel uit dit is net een modem en de xbox is net een tafel poot. Als ze maar geen warmte problemen krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 21 september 2020 10:31
    @hulstpower nee ik denk niet dat ze warmte problemen gaan krijgen als ik zo aan de foto's zie is de PS5 relatief hoog (niet zo hoog als de xbox series x natuurlijk) en kan de warmte prima weg. Denk dat Sony wel z'n lesje heeft geleerd met dat de PS4 altijd zo warm word ;) ben wel benieuwd of de ventilatoren van de PS5 ook zo hard gaan blazen als die van de PS4, persoonlijk heb ik daar eigenlijk geen problemen mee als dat wel zo mocht zijn. Als ik m'n headset op heb hoor ik daar toch niks van :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 20 september 2020 15:08
    Lijkt een beetje op de ps3 vanilla πŸ˜† echt big ass ding

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    varialles

    • 20 september 2020 16:21
    539 (cm) / 499 (€) = 1,08 € /cm, maar dan heb je wel een woonkamervullend toestel in handen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vriess

    • 20 september 2020 17:45
    Mogen we er vanuit gaan dat er 53.9cm wordt bedoeld? ;) Nog steeds enorm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 september 2020 18:42
    @Vriess zelfs dat klopt niet, de 5 hoort nergens, het is 39cm breed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 20 september 2020 17:52
    Bijna 5,5 meter, wat een beest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 20 september 2020 17:57
    @TheDeeGee

    Had niemand dat nog gehoord dan?? Het is daadwerkelijk 5 meter. De opzet van Sony is dan ook dat je je tv meubel in de Playstation kan plaatsen. Er zit ook een grote schuiflade in (afstandsbediening bestuurbaar!!) waar je eventueel je ondergoed en sokken in kan opbergen. Tevens is het meubel voorzien van blauwe sfeerverlichting voor in de avond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    varialles

    • 20 september 2020 19:07
    @RoepieRoepie84 Hahaha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 20 september 2020 19:15
    @RoepieRoepie84 🀣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 20 september 2020 18:01
    Tegen de tijd dat hij geleverd kan worden is het een vintage design πŸ₯΄

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 20 september 2020 18:18
    @Aerofox81 πŸ˜‚πŸ˜‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sabor

    • 20 september 2020 18:10
    Op andere sites staat dat het 39 cm is.
    Hier dus per ongeluk een 5 voor gekomen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 20 september 2020 18:31
    Argh, geen optische uitgang voor geluid meer.