Celshading, een techniek om graphics een cartoonachtige look te geven, is hip en dat zullen we weten ook. Naast Legend of Zelda: The Wind Waker gebruikt ook de shooter XIII (spreek uit: thirteen) deze techniek.

XIII is gebaseerd op een Belgische strip en vertelt het verhaal van een man die wakker wordt aan de Amerikaanse oostkust en zich niets meer kan herrinneren. Hij komt erachter dat hij wordt gezocht voor de moord op de president en vervolgens is het, zoals in de meeste shooters, knallen geblazen. IGN bekeek een vroege versie van het spel en haar indrukken op papier, onder andere over de graphics:Much has been made of the game's graphic novel style and cel-shading. Having played it, I think that that's a great basic description of the game but nevertheless one that requires some qualification. Although the entire game appears to be cel-shaded, it's not quite the same as Dragon's Lair or Zelda. Instead of using flat, solid textures XIII makes use of quite a few environmental textures that are more in line with traditional art styles. Small variations across a given texture -- a shirt, a fire extinguisher, a hand -- help to separate the game from the cartoon-like expectations you might have in mind. When combined with the thick black outlines on the models you'll find the end result is a bit of a hybrid between the seemingly disparate styles of art nouveau, French illustrator Mobius and the painted comics of guys like Scott Hamilton. IGN is vrij positief over de game. Het spel zal verschijnen voor alle nextgen consoles en de PC, waarbij de PC en Xbox versie zeker online support zullen bevatten. Alle versies staan gepland voor een release in september van dit jaar.

Met dank aan Scotch voor het melden van dit nieuws.