Een terugblik op de ontwikkeling van Age of Wonders 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Gamespy heeft een artikel online gezet geschreven door Lennart Sas, een van de ontwikkelaars van Age of Wonders 2. Lennart kijkt terug op de hele ontwikkeling van Age of Wonders 2, vanaf het prille begin waarin er alleen nog wat ideeën waren over hoe het moest worden, tot het uiteindelijk uitbrengen en patchen van het spel. In het artikel komt onder andere hun relatie met Pop Top aan bod, maar tevens de reden waarom er geen random level generator bij het spel zit:The deadline was looming closer and the reports from quality a urance getting longer and longer, it became apparent that it would be impo ible to meet our initial April gold master deadline. The decision was made to drop the "random map generator" and extend the development schedule by one month. Scrapping the random maps caused quite a stir amongst certain hardcore strategy fans who think a game consisting of pre-edited maps is an utter abomination. It proved to be the right decision to free up one of the programmers to help balance the game and add some scenario events and beef up the AI.Age of Wonders 2 is een van de beste games van Nederlandse bodem ooit gemaakt en heeft veel mensen weten te overtuigen. Maar het was niet helemaal zonder fouten en wil je weten hoe deze erin hebben kunnen glippen, hoe men op de leuke vondsten is gekomen en waarom het spel niet volledig in 3D is, dan kan je het artikel hier lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou