Op 4 mei 1999 kondigt Dynamix het vervolg aan op het in de VS zeer populaire Tribes. De game zal op de E3 van dat jaar geshowed worden aan de pers. Het spel zou begin 2000 uitkomen. Maar natuurlijk hebben we een traditie in de game-industrie: Of het nu aan de uitgevers ligt of aan de gamedevelopers, een feit is dat release data wassen neuzen zijn. Tribes Center brouwde een artikeltje bijelkaar dat de verschillende ontwikkelingsfasen belicht van het spel van 2001(?): Tribes 2July 11, 2000 Tribes 2 is officially alpha. Dave Georgeson made the announcement in the TribalWar forums: We built the Alpha version last night and we're putting the Beta list together today. The March Toward Beta begins today. Just FYI. I told you I'd tell you when we hit this milestone. Dave later added: How does the Alpha look? Well...Alphas are sad critters. They're typically full of bugs, slow as heck, and with a ton of placeholder special effects. Ours is no different. However, all the major functionality is in and we've finished creating the list of things we need to do in order to make it shine. We'll start implementing those now and in a few weeks you should be able to see some major improvements in the screenshots. As far as beta testing goes...we'll be announcing a Beta Plan soon. Probably a week or two. I'll announce it far and wide when it becomes available. The beta testing plans are to be announced within the next few weeks. Dynamix expects the game to hit shelves sometime that fall.

Precies op tijd ging Tribes 2 Alpha , en zoals beloofd ging het spel enkele weken later in intensieve bèta-test. (Vier maanden zijn een paar weken ja!) Nu blijkt dat het spel geen derde keer op E3 te zien zal zijn, Tribes 2 is namelijk bijna écht afgerond. En met spellen die 3 keer, elk jaar op de E3 gestaan hebben, hebben òf een uitgever met teveel geld en publiciteitsdrang òf er is iets serieus mis met het spel. Maar als we over korte tijd Tribes 2 spelen, dan zijn we alles gelijk alweer vergeten. Attack base according to operational parameters!