Electronic Arts zal, naar alle waarschijnlijkheid, op de E3 in mei dit jaar een nieuw spel gebaseerd op de James Bond film GoldenEye aankondigen. De reden voor deze keus is natuurlijk niet dat dit de meest geniale Bond-film ooit is, maar wel dat het bijbehorende spel uitgegroeid is tot een ware klassieker. Electronic Arts hoopt van de nieuwe GoldenEye game dan ook een spirituele opvolger van de Rare klassieker te maken.

Opvallend is dat het spel wordt ontwikkeld door EA's eigen Redwood Studio. Aanvankelijk zou je denken dat Electronic Arts de mannen van Free Radical deze klus zou laten klaren. Free Radical bestaat immers uit een groot aantal leden van het team dat destijds aan GoldenEye werkte, en de ontwikkelaar heeft met de Timesplitters games bewezen nog steeds erg degelijke consoleshooters af te kunnen leveren. Tevens heeft men net een contract met EA gesloten voor het uitgeven van het derde deel in de Timesplitters reeks. Voor de fans van de originele GoldenEye zal het dan ook jammer zijn te horen, dat Electronic Arts zelf de touwtjes in handen heeft - al weet de Redwood Studio doorgaans ook goede games af te leveren.

Electronic Arts heeft nog tot 2010 het alleenrecht op het maken van James Bond games en zal in de toekomst meer inspiratie putten uit de oudere films en deze combineren met zelfgeschreven plotlines.