Nieuws
Steam Link Logo

EA-games komen naar Steam

Als onderdeel van samenwerking tussen EA En Valve

Geschreven door Dagmar De Groot op
EA-games worden weer beschikbaar via Steam als onderdeel van een nieuwe samenwerking tussen EA en Valve.

Naast de games van EA wordt ook de EA Access games-abonnementsdienst aangeboden via Steam. De eerste game die beschikbaar gaat zijn via het platform is Star Wars Jedi: Fallen Order. Games zoals Apex Legends en Fifa 20 komen later ook naar Steam. EA-bestuurslid Mike Blank gaat dieper in op de samenwerking in een interview met Engadget en bespreekt de vriendenlijsten van de gebruikers.

“We werken samen met Valve en Steam om onze vriendenlijsten op een efficiëntere manier te koppelen, zodat spelers samen kunnen spelen, ongeacht welk platform je gebruikt,” aldus Blank aan Engadget.

Er zijn wel een aantal dingen die belangrijk zijn om te weten; games die de gebruiker al gekocht heeft via Origin kunnen niet met Steam geopend worden. Er bestaat een kans dat dit later gaat veranderen, maar daar is verder niks over gezegd. Ook moeten gebruikers een EA-account aanmaken voordat zij games via Steam kunnen spelen en is EA Origin launcher nodig om alles in te stellen.

Geruchten rondom de samenwerking ontstonden afgelopen weekend al, na eenhint van EA op hun Twitter. Na jaren pc-games exclusief te lanceren op hun eigen launcher is EA zich weer aan het uitbreiden. Eerder deze maand werd al onthuld dat EA-games nu ook beschikbaar zijn op Humble. “We willen zijn waar de spelers zijn,” reageert Blank op de vraag waarom dit nu veranderd. Ze willen het zo makkelijk mogelijk maken voor hun spelers door de games op meerdere platformen aan te bieden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bekijk alvast de lanceringstrailer voor Star Wars Jedi: Fallen Order Vegeta in actie in nieuwe Dragon Ball Z: Kakarot-beelden
10

Reacties op: EA-games komen naar Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Oxymorphone

    • 29 oktober 2019 16:33
    Fijn. Die Origin launcher is hoofdpijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 29 oktober 2019 16:39
    @Oxymorphone "Ook moeten gebruikers een EA-account aanmaken voordat zij games via Steam kunnen spelen en is EA Origin launcher nodig om alles in te stellen."

    Die Origin launcher moet je dus nog gewoon blijven gebruiken naast Steam.
    p.s. Waarom doet tie hoofdpijn???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • dagmardg

    • 29 oktober 2019 16:44
    @Magister De launcher schijnt alleen nodig te zijn voor de eerste installatie, daarna moet (als ik het goed begrepen heb) je de games gewoon kunnen starten via steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 29 oktober 2019 16:55
    @dagmardg yup, maar je moet hem dus nog steeds gebruiken.
    1. kopen op steam
    2. inloggen op origin om te installeren met de nodige heen en weer gedinges voor codes
    3. spel starten op steam welke vervolgens origin start welke vervolgens het spel start.
    zelfde heb ik nu ook met GR: Wildlands op UPlay via Steam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 29 oktober 2019 16:56
    @Magister Omdat het elke keer om wachtwoorden zeurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 29 oktober 2019 18:33
    @Oxymorphone dan stel je in dat die dat onthoudt??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Magister

    • 30 oktober 2019 12:44
    @Oxymorphone Heb ik geen last van, alleen zo nu en dan als er een "grote" update is geweest. Maar dat hebben de andere ook. Inderdaad even het vinkje aanzetten om je ww te laten onthouden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 29 oktober 2019 21:48
    @Oxymorphone Vind de Origin launcher eigenlijk een stuk mooier/beter dan de SteamClient wat nog steeds een echte ruk client is (heb een zeer grote library en het is gewoon een ramp om er iets in te zoeken, naast dat ik 1 van de meest irritante dinge vind is dat ik als ik een game aanklik in mijn library ik naar de shop pagina moet om te kijken wat voor game het precies is..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PhydomiR

    • 30 oktober 2019 07:25
    Het boeit me eigenlijk vrij weinig of ik nou Origin of Steam gebruik maar het is wel makkelijk dat het nu via Steam kan omdat ik daar toch wel mijn grootste bibliotheek heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RudyKnots

    • 31 oktober 2019 05:47
    Gaat dit ook over oudere games als de Command and Conquer serie (Generals, maar vooral ook de echte échte van Westwood) en BFME en dergelijke, of is er een andere reden dat die games niet op Steam staan?