De technologie geeft spelers de mogelijkheid om altijd met vrienden online te kunnen spelen, welk platform ze ook hebben. EA zelf kan op deze manier spelers op verschillende platformen, waaronder de Xbox 360, PS3, iPhone, Facebook en Origin, blijven volgen. Daarmee denkt het betere verdienmodellen op te kunnen zetten en reclame beter toe te spitsen op individuele gamers.
Volgens EA is het niet alleen de bedoeling dat spelers dezelfde identiteit op alle platformen hebben, maar ook dat games uiteindelijk verder gespeeld kunnen worden op een ander platform.
De ontwikkeling van dit systeem kostte 1500 werknemers meer dan 18 maanden aan werk en valt onder het doel van EA om zich niet langer alleen op fysieke verkoop van games te richten, maar ook op digitale verkoop. EA had het een jaar geleden al over deze mogelijkheid, maar de technologie is nu pas bruikbaar. "De consument is het belangrijkste voor ons. We hebben de infrastructuur van onze backend op een fundamenteel niveau opnieuw opgebouwd", aldus Rajat Taneja, chief technology officer.
Reacties op: EA: 'Gamers hebben straks één identiteit op alle platformen'
vjiezze vir
Fudgewhizzle
Ik word echt een beetje moe van EA. Het draait ze volgens mij echt niet meer om de games, maar alleen om marketing, verdienmodellen en geld naar binnen harken…
magrb1e
Wel, wanneer gaan jullie het dan eens waarmaken EA? Mooie marketing praatjes zijn het, ook wel leugens ondertussen.
Maar, ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen meer dan 1 ID willen hebben. En, heeft de technologie ook nog de mogelijkheid over om in je eentje te kunnen blijven spelen.?
movement6
Daarnaast heb je nou eenmaal verdienmodellen nodig om ontwikkelingen te financieren. 1800 werknemers aan de gang houden kost geld.
Daarnaast geeft dot juist een boost aan de game
markt die nou eenmaal meer is geworden dan duf offline achter je console zitten.
Top ontwikkeling
Heinster
Edit: lol, was niet helemaal scherp ik miste de hele link naar: "EA, it's in the game" ;).
zaltman
magrb1e
Over het 1 ID, dat betekend ook, meer kennis, en een makkelijkere boekhouding van verkoopbare gegevens over jou. En, dat betekend dat er maar een accountsysteem gekraakt hoeft te worden. Ik geef je wel gelijk dat het makkelijker bij te houden is door de speler.
Heer Mida
Untitled Player
Marketing gaat een bepaalde strategie aan vooraf….Daar wordt over na gedacht..
Ben ik blij dat ZIJ dit doen …voor JOU en mij ;)
Teknootje
Untitled Player
eduardkhil
Falstaff
EN DAT IS NIET VOOR JOU OF VOOR MIJ !
eduardkhil
rfsilent
CoMPegasus
Even over het feit dat EA meer geld wil verdienen. Natuurlijk willen ze dat. Dat wil elke uitgever/developer.
Heinster
Ook in de filmindustrie werkt het zo dat als een film af is en je voor een paar miljoen het kan optimaliseren, dat die paar miljoen liever in het budget van 100 miljoen aan marketing gaat… Dus de reclame is dan belangrijker dan kwaliteitsgarantie ook al is het maar een klein percentage van het enorme marketingbudget.
Er wordt dus meer gekeken naar hoe kan ik product x verkopen, ipv wat moet product x zijn en laten we daar een markt onderzoek op los laten.
Heineken, die feitelijk de marketing op een hoger niveau hebben getild, stoppen 16% van de omzet puur in marketing, niet in product verbeteringen.
eduardkhil
Beatz_Ajax
ravw
dacht als je een PC game komt dat je dan gelijk de game koopt voor alle platformen
maar helaas dat is dus niet het gewoon dus mocht je 3 consoles hebben staan en een pc dan betaald je nog gewoon 200 euro voor 4 games ipv 50 voor 1 streamed game ..