"Voor mij is het compleet onlogisch, maar eerlijk en oneerlijk heeft er niets te maken wanneer het om aandelen gaat. Onder investeerders bestaat de perceptie dat het moeilijk is om nu in de game-industrie te investeren. Ze kijken naar de winnaars en de katalysatoren. Ik denk dat die in de komende twaalf maanden gaan plaatsvinden", aldus Riccitiello.

"Na jaren van enorme groei, hebben we onlangs een punt bereikt waarop investeerders volgens mij moeite hebben met begrijpen waar de groei in de industrie vandaan komt. We zijn op een punt waar de volgende console-generatie nog niet helemaal is aangekondigd, dus mensen weten niet wat er aan komt", vertelt Riccitiello. "En ze snappen de doorgaande groei op Facebook en mobiel voor gamen niet. Dus we zitten wat dat betreft in een overgangsperiode vanuit het perspectief van de investeerder."

Verkoopcijfers

Volgens Riccitiello hechten investeerders ook teveel waarde aan de verkoopcijfers van de NPD, het Amerikaanse alternatief voor het GfK in Nederland. De NPD registreert alleen verkoopcijfers van games die op disk in de winkels worden verkocht en niet downloadbare games. Terwijl de NPD-cijfers dalen, toont EA een groei van veertig procent in de digitale markt. Volgens Riccitiello hebben agressieve investeerders nu een goede kans om hun slag te slaan.