'Dragon Age: Inquisition begon als multiplayergame' | Gamer.nl

'Dragon Age: Inquisition begon als multiplayergame' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

De voorgaande games, Dragon Age: Origins en Dragon Age 2, hadden geen multiplayer. "We hadden een project met de codenaam Blackfoot. [...] Het was een multiplayer-only Dragon Age-game die in ontwikkeling was voordat Dragon Age 2 uitkwam. Dit werd de kern van wat Dragon Age: Inquisition is geworden", aldus  Darrah.

Uiteindelijk is Dragon Age Inquisition geen multiplayergame geworden, maar het spel heeft wel een multiplayermodus. "Roleplaying is in de kern een multiplayerervaring. Het is met vrienden om een tafel zitten en een pen-en-papier-rpg spelen. Op computers is het lange tijd een singleplayerervaring geweest, maar Baldur's Gate had coöp. Dragon Age: Inquisition is een poging om dat gevoel terug te krijgen", vertelt Darrah.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou