De game, die gepland staat voor een release op PC, Mac en Linux, moet 725.000 dollar binnenhalen. Op moment van schrijven is binnen een dag meer dan 448.000 dollar geschonken door 12.362 geïnteresseerden. Spelers nemen controle over een koning of koningin die een koninkrijk moet verenigen tot een machtige dynastie. Ondertussen moet "een demonische dreiging worden geëlimineerd en de Massive Chalice worden herenigd."

In de game hebben spelers overzicht over hun koninkrijk, moeten ze belangrijke huwelijken tot stand brengen, onderzoek doen en beslissingen maken die het lot van het rijk bepalen. Gedurende de turn-based gevechten moet het koninkrijk verdedigd worden met kleine groepen bestaande uit aan te passen helden. De koning of koningin van de speler sterft ook uiteindelijk, bijvoorbeeld door ouderdom. Spelers moeten hierom zorgen voor een goede opvolging van helden.

De content in de game wordt willekeurig gegenereerd. Elke game begint met een aantal willekeurig gegenereerde helden van verschillende huizen. De manier waarop de game en het verhaal zich ontwikkelt, is ook geheel afhankelijk van de tactieken die de speler bedenkt. Double Fine, dat eerder games als Psychonauts en Stacking maakte, heeft zich laten inspireren door strategische games als Xcom en Fire Emblem, maar ook door de familieperikelen van Game of Thrones. De ontwikkeling wordt geleid door Brad Muir, die eerder programmeerde aan Psychonauts en ontwerper was bij Brütal Legend.