De jongens van Gamespy waren het wachten meer dan zat. Ze maakten een afspraak met de PR afdeling en trokken er op uit om de Alpha van World of Warcraft een aan de tand te voelen. Elke dag komt er een ander stukje preview van deze MMORPG op de site te staan. Voor de fans die zelf niet hun handen willen branden aan de gelekte Alpha is het lezen van deze preview een leuke eye-opener."Why an MMO?" was the first thing I asked Jeff Kaplan, the game's associate designer, as we sat down for my tour of the World of Warcraft alpha. The obvious answer, of course, was that Azeroth (Warcraft's fictional universe) is a world with an incredibly rich history, filled with fascinating characters, monsters, and places. Blizzard has created that world through a series of well-received real-time strategy games and that's great, but RTS games don't give the chance to do the kind of open-ended, intimate exploration of the world that an MMO would.

Gamespy is uiterst enthousiast over wat ze onder ogen kregen en verwachten veel van de eerste MMORPG van Blizzard Entertainment. De rest van de preview kun je hier nalezen.

Vorige week nog lekte de Alpha versie van World of Warcraft het internet op. Gezien een MMORPG spelen in je eentje nou niet echt de juiste sfeer creeërt, is het nagenoeg stil gebleven rond dit lekken.

De beta inschrijvingen voor World of Warcraft zouden eind deze maand van start moeten gaan. Of wij Europeanen hier ook aan deel mogen nemen blijft nog de vraag.