'Dit jaar is niet allesbeslissend voor NBA Live-serie' | Gamer.nl

'Dit jaar is niet allesbeslissend voor NBA Live-serie' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Dit jaar vormt naar verluidt het laatste jaar van een langlopende licentiedeal tu en Electronic Arts en de NBA. O'Brien geeft aan dat dit niet betekent dat NBA Live 15 allesbesli end is voor de toekomst van de basketbalserie die de afgelopen jaren met matige iteraties pers en fans teleurstelde. "We zijn toegewijd aan de licentie. We zijn toegewijd aan de sport". 

De vorige NBA Live, NBA Live 14, werd met negatief ontvangen en werd door verschillende updates en patches na release verbeterd. Volgens Peter Moore, chief operating officer van EA, heeft dit ervoor gezorgd dat negatieve geluiden zijn verdwenen rondom dat deel. Ook Moore geeft aan dat EA het ontwikkelteam de tijd gunt om de serie tot wasdom te laten komen. 

NBA Live 15 verschijnt 9 oktober voor PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou