"Ik weet, als consument, dat ik het prettiger vind om liedjes te kopen [op internet], wat lijkt op het gebruik van een jukebox, dan dat ik films aanschaf als volledig digitaal voorwerp. Dit vinden we allemaal, dus het is zeker dat meer mensen [de downloadbare episodes] kunnen ervaren als we het op een schijfje zetten", aldus Houser.

Experimenteren

CEO Ben Feder van Take-Two gaf tijdens de aandeelhoudersvergadering van de uitgever gisteren ook zijn mening. "Het is duidelijk dat winkelverkoop het distributiekanaal blijft voor de nabije toekomst. Desalniettemin is een downloadbaar onderdeel aanwezig in veel van onze games, en dat zal zo blijven. De games leven online en leven in de winkels: ze leven in beide gevallen." Feder gaf aan dat het niet uitmaakt of games eerst als download worden aangeboden en dan pas in de winkels verschijnen of vice versa, of wellicht een combinatie van de twee. "Het is een gebied waarmee we gaan experimenteren, omdat we innovatief zijn op dat gebied."

"Het is waarschijnlijk dat dit verandert per titel", vervolgt Feder. "Maar alles gaat een downloadbaar onderdeel bevatten en dat hebben [onze producten] ook nodig. Het is één van de belangrijke dingen die we geleerd hebben [van The Lost and Damned]. We zullen zien hoe GTA in de winkel presteert; daar zijn we eigenlijk best optimistisch over."