Nieuws
Demon's Souls

Graphics van Demon’s Souls op PS3 vergeleken met de PS5-remake

Volledig uit elkaar gezet

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Digital Foundry, een nieuwsplatform die zich focust op technisch gamenieuws, heeft een video geplaatst waar de graphics van de originele Demon’s Souls wordt vergeleken met de remake op de PlayStation 5. De video is te vinden op YouTube.

De Demon’s Souls-remake werd tijdens de PlayStation 5-presentatie twee weken geleden onthuld en wordt gemaakt door Bluepoint in samenwerking met SIE Japan Studio. De game kwam oorspronkelijk uit op de PlayStation 3 in 2009 en werd een groot succes. Digital Foundry heeft nu een video geplaatst die de graphics van de PlayStation 3-versie met die van de PlayStation 5 vergelijkt. Hoewel de graphics uit de trailer nog geen bevestiging zijn van de kwaliteit van het uiteindelijke product, geeft de video toch een interessant beeld van de verschillen. De video is hieronder te bekijken.

De Demon’s Souls-remake moet ergens in 2021 gaan uitkomen op de PlayStation 5. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe video Super Nintendo World toont Yoshi-robot Pc-versie Fifa 21 bevat geen next gen-features
12

Reacties op: Graphics van Demon’s Souls op PS3 vergeleken met de PS5-remake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coolharry

    • 22 juni 2020 11:52
    Thanks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 22 juni 2020 12:55
    Echt een slimme zet van Sony dit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 22 juni 2020 13:27
    Ik vrees dat dit spel veel mensen die alleen Dark Souls hebben gespeeld gaat tegenvallen. En als day one fan vrees ik dat de ijverigheid om de graphics op te knappen ten koste zal gaan van de desolate ziel van Demon's Souls. Afijn, speculaties. Als ze de drop rate van pure bladestone omhoog gooien is dit sowieso al een betere versie. XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 23 juni 2020 11:28
    @Baukereg dit is de enige game die ik nooit gespeeld heb. Dark Souls 1 eenmalig uitgespeeld en alle andere games (DS2, DS3, Bloodborne, Sekiro) minimaal 3 tot 4 keer helemaal doorlopen.

    Wat maakt Demon Souls zo anders dan deze games? Ik moet wel zeggen dat ik Dark Souls 1 pas gespeeld heb als remaster op de PS4 en vond deze veel minder dan DS2 en DS3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 juni 2020 18:58
    @garciagarcia De dark souls games zijn allemaal 1 grote wereld. Demon's Souls heeft levels.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 23 juni 2020 20:29
    @darkmanwls hmmm ok, en is dat niet storend? Wellicht is dat in de remaster anders?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 24 juni 2020 00:21
    @garciagarcia Remake, en ik denk t niet dat het storend is of dat het in de remake anders zal zijn, want de game is volgens dat principe opgebouwd. Het is geen deel uit de dark soul series, net zoals dat bloodborne en Sekiro dat niet zijn. Er zijn wel veel overeenkomsten, maar het is echt een eigen game.
    Je kan wel de levels in iedere volgorde doen die je zelf wil hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 juni 2020 18:59
    @Baukereg De vraag is natuurlijk of die"ziel" waar mensen het over hebben, want jij bent niet de eerste die ik dit zie zeggen, ook de bedoeling was, of omdat dat gewoon zo uitkwam door hardware limieten, en wellicht is de game op ps5 wel dichter bij wat ze eigenlijk bedoeld hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 22 juni 2020 14:34
    Bluepoint Games heeft inmiddels wel bewezen dat ze garant staan voor fantastische remasters, volgens mij is er geen betere kandidaat voor de remaster van Demons Souls.


    Fans vragen al heel lang om een remaster, ik ben fan van het eerste uur vind de trailer er werkelijk geweldig uitzien. Ik kan dan ook niet wachten om opnieuw in de wereld van Boletaria te duiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 23 juni 2020 19:00
    @El Ninjo Remake, dit is een remake, geen remaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 10 juli 2020 10:08
    @darkmanwls Oh ja, ik moet natuurlijk wel de juiste termen gebruiken, bedankt voor het attenderen. Dat ik mij hier nog in vergis!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • zuurpruim

    • 22 juni 2020 17:49
    Grootste fout die men kan maken is verwachtingen (van graphics) baseren op een trailer.