Epic Games, Legend Entertainment en Digital Extremes is een drie-eenheid in de gamesindustrie die al flink wat mooie dingen hebben laten zien. Was het niet op eigen kracht, dan was het wel in een subliem samenwerkingsverband. Met de Xbox titel Unreal Championship is het niet anders, Epic maakt de engine en de ontwikkeltools, en Digital Extremes verzorgt het inhoudelijke gedeelte. Dat daarin geen strakke lijn is gezet bewijst Digital Extremes maar weereens met hun prachtige aanvulling op de Unreal Engine voor Unreal Championship: het 'particle system'.What might not be obvious is that DE is also adding some of their own technology touches to the engine. Lead by DE lead programmer Steve Sinclair, they've added some exciting features to their game, the most noticeable being the dynamic particle system. This is one of the two DE technologies that absolutely wowed the press at E3. When you fire a missile into a cloud of smoke (as in the example shown here - click on image for a larger version), or a character runs though it, the smoke realistically dissipates. They also used this to simulate dusty areas illuminated by light beaming through windows and again the dust moves around the air realistically as it gets disturbed by moving objects. Explosions, ground fog, mist, fire effects and awesome smoke trails off projectiles were all created with DE's fantastic particle system.

Kwijl.......

Dit nieuws is te vinden op de Unreal Engine pagina van Epic, ja Epic vindt het particle systeem van Digital Extremes zo cool dat ze het zelfs zelf standaard gaan invoeren in de Unreal Engine licensees. Wat een kleffe boel daar zeg.